Ακολουθώντας την γενικότερη τάση που θέλει το ηλεκτρονικό εμπόριο να κερδίζει συνεχώς έδαφος έναντι του παραδοσιακού εμπορίου, το καταναλωτικό κοινό στην Ελλάδα φαίνεται να στρέφεται στις on-line ασφάλειες αυτοκινήτου.
Η έκθεση που δημοσιεύτηκε πρόσφατα από την Εθνική Συνομοσπονδία Εμπορίου σχετικά με το αναδυόμενο στην Ελλάδα ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτική όσον αφορά την ασφαλιστική αγορά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, σχεδόν το 40% των καταναλωτών δήλωσε ότι ενημερώθηκε και επέλεξε την ασφάλιση του μέσω του διαδικτύου, με τα παραδοσιακότερα μέσα διάδοσης, όπως η σύσταση από φιλικά πρόσωπα ή ή διαφήμιση στην τηλεόραση να υποχωρούν στο 25% και 30% αντίστοιχα.
Ενδιαφέρον έχουν και οι συνήθειες των καταναλωτών που προχώρησαν στην επιλογή online ασφάλειας αυτοκινήτου. Τα στοιχεία αναφέρουν ότι οι περισσότεροι οδηγοί που σύναψαν τα ασφαλιστήρια συμβόλαιά τους μέσω internet επέλεξαν βασικό πακέτο καλύψεων για το αυτοκίνητό τους, αλλά αυτό το δεδομένο ίσως σχετίζεται περισσότερο με το γενικότερα υφεσιακό κλίμα της οικονομίας, παρά με τα χαρακτηριστικά της online αγοράς αυτά καθ’αυτά. Αυτό που σίγουρα όμως προκαλεί εντύπωση, είναι το γεγονός ότι οι καταναλωτές, σε ποσοστό 45% τείνουν να δείχνουν καχυποψία στις εταιρείες οι οποίες ασφαλίζουν online οχήματα χωρίς να απαιτείται η αποστολή δικαιολογητικών και πιστοποιητικών (άδεια κυκλοφορίας, δίπλωμα οδήγησης κλπ).
Το μόνο σίγουρο είναι ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει ήδη αλλάξει το τοπίο της ασφαλιστικής αγοράς, και οι αλλαγές ενδέχεται να είναι ακόμα μεγαλύτερες στο προσεχές διάστημα, καθώς το 2014 αναμένεται να είναι έτος ραγδαίων αλλαγών για τον ασφαλιστικό κλάδο.